De 1ste hele dag.

6 september 2022 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

Na een redelijke nacht en een redelijk ontbijt, werd vanochtend de reis gestart. We zijn met een groep van 29 mensen, gevarieerd, singles, stellen en 1 groepje met 3 personen. Ook alle leeftijden, van 32 tot 83.
We gingen vanochtend naar Belfast, met de bus naar Mount Stewart. Een prachtig landhuis en enorme tuinen er om heen. Het wordt nog bewoond door Lady Roos, 6 maanden per jaar en zij is de andere helft in Venetië, dus niet slecht. Het huis is nog in precies de zelfde staat als toen het nog een gewone familie woning was. En het is nu in de handen van National Trust, dus er wordt ook goed voor gezorgd.
eerst zelf gewandeld door de tuinen en daarna een rondleiding door het huis door een gids. Indrukwekkend.
Toen met de bus naar het centrum van de stad Belfast. We waren alweer verlaat, omdat de gids vanochtend zoveel te vertellen had en hij eigenlijk de tijd vergeten was. Dus weinig tijd voor een lunch, wat te eten mee in de bus en in het centrum pikte we een plaatselijk gids op die ons vertelde over het moeilijke leven in Belfast met de strijd tussen de Protestanten en Katholieken. Je weet ervan, je kent de verhalen maar als je dit met eigen ogen ziet en de verhalen hoort van iemand die er midden in is opgegroeid, dan komt het echt wel binnen. Indrukwekkend!

Einde van de middag naar het hotel, weer een Holyday Inn. Prima voor elkaar. Nog even een wandeling gemaakt naar Queens college. Grote universiteit , hier zijn wel 25000 binnenlandse en buitenlandse studenten. Qua woningen hebben ze het beter voor elkaar voor de studenten dan bij ons. De Universiteit koopt hele huizenblokken op en laat ze bouwen zodat ze daar kunnen wonen.
Op het terrein bij de botanische tuinen stond een reuzenrad, nou daar maar even in, mooi overzicht over de stad. Vanavond gegeten in de pub, fish  en chips, en nog gezellig met een groepje gezeten. Nu op tijd naar bed want morgen volgt weer een dag met veel te doen, the Titanic Experience .

1. Ria Apeldoorn:
    7 september 2022
    Hallo Nienke
    Het is wat laat maar ik wist niet hoe het ik het moest doen maar nu weet ik het ik ga het lezen en dan hoor je verder van mij fijne dag groetjes Ria
  2. Ria Apeldoorn:
    7 september 2022
    Nienke wat een reis heb je gehad maar het is verder wel de moeite waard fijne dag Gr Ria