Dinsdag 13 september 2022

13 september 2022 - Clane, Ierland

Rustige start van de dag, we hoeven pas om 9 u te vertrekken omdat we een lange busrit voor de boeg hebben, richting de laatste stad, Dublin. Ondertussen nog eenmaal stops gemaakt. De 1 ste is in Tipperary, plas stop en even snel koffie. Nou, dat werd wel even anders. Er was niets open dus dan maar bij de bibliotheek gevraagd… heel vriendelijk, we mochten gebruik maken van het toilet. En de dame wist ook wel een koffie winkeltje die open was, even terug lopen. Nu weten we al dat het koffie zetten in zo een winkeltje erg lang duurt dus even snel koffie, vergeet het maar. Voordat iedereen weer in de bus zat, waren we wel een uurtje later. Nu op weg naar Rock of Cashel. Een ruïne van een kasteel wat later een kathedraal is geworden en na allerlei strijd, verlaten en vervallen is. Nog even het dorp doorgewandeld, geluncht en weer naar de bus.

Nu opweg naar het laatste hotel, waar we twee nachten verblijven. Het is weer een mooi, net hotel, 4 sterren in een voorstad van Dublin, Clane. Hier gezamenlijk gegeten en nu nog even naar Ajax kijken….

morgen laatste dag, stadswandeling in Dublin, naar de Jamenson experiance, die van de whiskey en in de middag naar Trinity college en de Book of  Kells en misschien nog een museum, afhankelijk hoeveel tijd we hebben.

1. Ria Apeldoorn:
    14 september 2022
    Hallo Nienke een dag met hindernissen maar dat hoort er ookbij
    Ben wat laat maar maar Nico had vandaag 60 jaar geworden dus toch maar een klein feestje gevierd en Nico doet dat met Pappa Frans en alle dierbaren die daar zijn
    voor straks lekker slapen en morgen gezond weer op lieve groet Ria