Donderdag 8 september

8 september 2022 - Donegal, Ierland

Na een redelijk goede nacht, voor 9 u uitchecken om dan eerst een wandeling te maken door de stad Londonderry, ook wel Derry genaamd. Deze stad speelde samen met Belfast een grote rol tijdens de onrusten tussen de katholieken en unionisten. Voor ons is erg bekend Bloody Sunday, 30 januari 1972 waarop in stadsdeel Bogside 14 ongewapende jongens en mannen werden doodgeschoten door het Britse leger. Dit kom je nu nog overal tegen, ook veel murals ( muurschilderingen), met de onrusten en verzet als onderwerp. De IRA was hier du ook actief. De gids vertelde me ook dat je daar zo een oud ira man tegen kom, maar ook de broer van een jongen die doodgeschoten is, zo dichtbij is deze “ geschiedenis”. Weer indrukwekkend.
Hierna naar de ommuurde binnenstad, gezellig en leuk om even rond te lopen.

Terug naar het hotel want daar staat de bus. En dan onderweg naar Glenveagh nation park and castle. Ook weer prachtig allemaal, mooie tuinen, mooie vergezichten, zie foto’s.
Daarna een rit van bijna 2 uur naar Dunegal, volgende hotel.. Dit ligt aan de Atlantische Oceaan kant. Wat ouder hotel, midden in het stadje, veel pubs erom heen, ziet en klinkt allemaal erg gezellig maar mo vroeg opstaan voor een nieuwe dag…

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hennie:
    9 september 2022
    Dat zijn veel indrukken en mooie foto’s Nien. We reizen een stukje met je mee. XX Rolf en Hen.
  2. Ria Apeldoorn:
    Hallo Nienke
    Weer een mooie dag die tweestrijd kunnen wij niet begrijpen maar het maakt wel indruk groetjes Ria
  3. Kitty plas:
    9 september 2022
    Hoi Nienke , heb het allemaal gelezen hoor , dat had je toch niet verwacht op schiphol.
    We hebben het er nog over gehad in de auto op weg naar het station in Alkmaar.
    Je heb alweer een hoop indrukken op gedaan daar , en mooie foto s gemaakt.
    Ja als je het van de mensen zelf hoort , komt het wel even binnen.
    Leuk om weer zo een beetje met je mee te reizen , wens je nog heel veel plezier.
    Groetjes Kitty