Vrijdag 17 mei deel 2

17 mei 2019 - Listvjanka, Rusland

Na het ontbijt de koffers achter gelaten in het hotel in Irkoetsk , waar we zondag weer terug komen. We vertrekken voor 2 nachten naar een  guesthouse aan het Baikalmeer. Tijdens de busreiziger hebben we een gids mee die wetenswaardigheden over de stad en de route naar het Baikalmeer verteld. Nog een tussenstop bij een openlucht museum , zeg maar zo iets als in Enkhuizen.

Eerst naar het guesthouse gebracht met de bus en daarna nog een bootreis op het Baikalmeer. Het was enorm koud en veel wind dus na een ruim 15 minuten naar binnen want het was echt te koud.

Eenmaal aan land lekker in een restaurant wat gedronken en gesnakt en om 18 u richting het diner. Je moet het zien als je boulevard met eettentjes er langs maar alles wat op zijn Russisch, oud en aftands. Tussendoor zo maar een nieuw huis of hotel wat helemaal niet past bij wat er naast staat.  Achter deze rij eettentjes en hotels zijn een aantal oude houten huisjes die je hier veel ziet. Het is net of er al dorpjes of gehuchten waren en er voor, langs de boulevard , voor de toerist gebouwd is of wordt. Lopende voort kwamen we langs iets wat leek op een soort dierentuintje maar achter de schutting lag 1 beer in een kooi. Niet fijn, dus maar snel door gelopen.... Toch nog een restaurant gevonden waar het eten redelijk, tot goed was. Gezellig gezeten en om 21 u afgezakt naar onze slaapplaatsen, twee mooie houten Lodges  met eigen kamers en badkamers. Alles vrij nieuw.

Nu te bed. Morgen vrije dag, zelf in te vullen. Dan blijven we dus nog hier, langs het Baikalmeer.

1. Sandra:
    17 mei 2019
    Wat een reis joh!! Die trein lijkt me toch wel een beetje afzien?? Wel een hele belevenis, geniet ervan!! Met de katjes gaat het prima!!
  2. Kitty v-d Plas:
    17 mei 2019
    Ha die Nienke,Peter heeft ook even mee gekeken naar de foto s,hij had ook graag deze reis willen maken,hij reist nu ook een beetje met je mee,hij is vast een beetje jaloers op j
    Heel veel plezier nog ,groetjes Kitty