Zaterdag 10 september

10 september 2022 - Shannon, Ierland

Met pijn in het hart heb ik afscheid moeten nemen van mijn luxe hotel kamer… en weer weg naar het volgende punt: Kylemore Abbey. Wel weer een stuk rijden maar het landschap is prachtig.  De kustlijn wordt gevormd door flinke bergen, zie foto’s. En vandaag scheen de zon, met wat wolken. Die wolken gaven ook nog prachtige donkere schaduwen op die bergen.
De Abbey is  na de 1ste WO betrokken door Benedictijnse  nonnen die gevlucht waren uit België. En sinds 2022 behoord het tot de Benedictijnse congregatie . Met prachtige tuinen, een mooie wandelingen door de bossen, langs het meer, dus een prachtige plek.
Daarna een rondvaart gemaakt door het enige fjord wat Ierland rijk is. Omgeven door hoge bergen, een prachtige vaart. Ook nog langs zalm kwekerijen en mossels teelt.
Hierna naar Galway, een flinke studentenstad. Hier hadden we wat tijd om de stad in te gaan, maar daar was het zo druk, zaterdagmiddag de stad in , nou, heel snel weer daar weg. Ik heb wat rond gewandeld, Kathedraal bezichtigd, naar een vliegvisser staan te kijken, rondje door een gezellig park en nog een poosje in het zonnetje gezeten.  Om 17.30 u weer verzamelen en op weg naar het hotel. Treacy’s Oakwood Hotel. Ook wel weer een redelijk sjiek hotel, maar dit ligt buiten een stad of dorp, bij een industrieterrein. Maar verder is alles prima, lekker gegeten , goed bed, nette badkamer. Dus dit komt wel goed.
morgen om 8.30 u weer vertrekken dus op tijd uit bed….

1. Karin:
    11 september 2022
    Wat een prachtige foto s, en wat een natuurschoon. Je ziet veel! En wel een hele luxe badkamer😄je bent wel ff dat enorme bad in gegaan toch? Geniet lekker.