Zondag 11 september 2022

11 september 2022 - Tralee, Ierland

Vanochtend werden we wakker met regen, dat was ook voorspeldt en eigenlijk hoorde het ook wel bij vandaag. We gingen naar de kliffen van Moher ,graafschap Clare, met de hoogste kliff kusten in Europa. We waren mooi op tijd  en onze Belgische gast, Frankie Vercauteren( niet De …) had gezegd dat tussen 9.45 en 10.15 het droger zou zijn, dus meteen na aankomst, de bus uit en naar boven gelopen. Echt Iers weer, harde wind, regen , koud. En dan boven op de kliff , over de zee kijken…toen het tegen 10.30 begon te regenen naar het mooie info centrum. Met mooie uitleg van verschillende dingen, een mooie animatie film over wat er aan dieren op en rond de kliff leven. Dus een succes. Op de afgesproken tijd, de groep is heel gedisciplineerd, weer in de bus en naar Bunratty castle. Een oud kasteel met daaromheen van alles te bezichtigen, nog wat eten, bakkie koffie erbij en dan kunnen we alweer verder . Naar het volgende hotel. We zitten nu in Tralee. Met een flinke groep naar de Italiaan geweest en vanavond hadden we een Show in het naast gelegen theater: the Celtic Steps, Ierse dans , muziek en zang. Enorm leuk, nu laat naar bed, voor mijn doen en morgen weer op tijd de deur uit. We blijven hier nog wel een nacht dus geen koffers pakken. Morgen naar de ring of Kerry. Er wordt wel beter weer verwacht, alhoewel het vanmiddag/avond al weer droog was…