De 2 de hele dag

7 september 2022 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

Het hotel in Belfast was wat groter dus alles wat beter, uitgebreider. Na een flink ontbijt, gingen we weer van start. Vanochtend was het Titanic dag, iets waar ik al veel over had gehoord van dorpsgenoten en nu eindelijk op mijn programma stond. We waren er mooi op tijd. En konden zo door lopen, naar binnen. Het is een groot museum dat aan de buitenkant op de  4 punten de boeg van de Titanic laat zien. Het museum laat veel zien van de tijd waarin het schip gebouwd werd. Ook de omstandigheden waarin de werkers woonden, leefden en werkten. Grote armoede en heel hard werken. Daarnaast werd om getoond hoe hij gebouwd werd. Er werd getoond hoe het er van binnen uitzag. En aan het einde een film , opgenomen met onderzeeër, nu was te zien hoe hij erbij ligt.  Buiten, op de plek waar het schip was gebouwd staat een grote herdenkingsmuur met alle namen van de slachtoffers, heel indrukwekkend.
Van daaruit naar the Giant’s Causeway. Dit is een bezienswaardigheid in het noorden van Noord Ierland. Het is een rotsformatie die bestaat uit zo een 40000 basaltzuilen. Staat op Werelderfgoedlijst. Er zijn veel legendes over het ontstaan, maar in ieder geval is het een prachtig gebied met mooi ontmoetingscentrum, wat op een dag als vandaag uit zijn voegen barst door de vele bezoekers.
om 16.30 u waren we in ons hotel in Londonderry. Even naar de kamer, opfrissen, kopje thee en met een klein groepje uit eten. Na 20 u nog een kleine wandeling nar en over de brug die de Vredes brug heet, alles gaat hier om de strijd tussen Protestanten en katholieken. Prachtige brug, mooi verlicht. En toen weer naar het hotel en was het wel weer eens tijd om naar bed te gaan…

1. Ria Apeldoorn:
    8 september 2022
    Nienke wat een prachtige dan is het in het echt helemaal indrukwekkend fijne dag geniet er van groetjes Ria