SAN Fransisco

13 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op tijd wakker en lekker ontbeten. En toen op weg naar de fietsenboer. Dat was wel even een stukje lopen maar ik ben tegenwoordig een kaartleeswonder, dus prima op de plek aangekomen. En dan is het niet echt een prima fiets maar ik moest het er maar mee doen. Helm op, shit daar gaat je haar, en opweg. Nu is SF van zichzelf al niet lekker vlak, om bij de brug te komen moet je echt naar boven. Ik heb wel wat stukjes gelopen om weer op adem te komen. Maar ik had de hele dag dus, wie doet je wat. En dan wordt dat ding steeds groter, ongelofelijk!  En druk met auto's! Het fietsen was echt indrukwekkend, heel apart, ook die wind, die eigenlijk heel koud is, terwijl in de luwte de zon warm is. Onderweg gesproken met een man uit SF die 3 kids uit Griekenland op sleeptouw had. Aan de overkant vroegen ze me mee te gaan eten maar dan moesten we door naar Sousalito en dat wilden mijn benen niet meer. Ik had de keus of met de Ferry over of terug fietsen. Toch gefietst want het is echt heel bijzonder. Toen ik weer van de brug af kwam , helemaal naar beneden gefietst waar ze aan het surfen waren. Daar rook het heerlijk naar zout water en gedroogd wier. Verder gefietst langs de Bay, veel sportieve mensen, veel hondenuitlaatservices, veel wind en even met de voeten in de Grote Oceaan, koud! Ik wilde eigenlijk nog naar de Warf fietsen maar een heel deel van dat gebied was afgezet waardoor je weer door de heuvels moest. En dan zou ik ook weer terug moeten om de fiets weg te brengen. En dan geef ik nu gewoon toe: ikben 56 en heb een conditie van 0 dus fiets terug gebracht en naar de Warf gelopen ( dicht bij het hotel). De Fishermans Warf is ook 1 groot circus met veel sjofele zaakjes, veel t- shirts en sweaters, zoals bij ons op de markt. Verder natuurlijk, viszaak, viszaak,viszaak veel krab en kreeft en dan zo maar twee galeries met dure kunst ( een prachtige kunstwerk voor 27.500 dollar) dat geloof je niet maar wel heel mooi. En nu, als vanouds aan de koffie bij de Starbuck. Voor het eerst een hele smerige maar mijn iPad aan de tafel plakt. Maar goed, ik ben erg rozig van het fietsen dus nu even rustig aan want ik moet vanavond nog te eten bij Swiss Louis, een Italiaans restaurant op pier 39, moet iets speciaals zijn.Wordt vervolgt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl