Vrijdag 9 september

9 september 2022 - Castlebar, Ierland

Na een matige nacht, door veel lawaai van airco’s buiten, zijn we na het ontbijt , vertrokken naar Slieve League, een berg aan de kust van de Atlantische Oceaan. Met 601 meter hoogte heeft hij een van de hoogste kliffen van Ierland. Met de touringcar konden we niet tot het startpunt van de klim dus we moesten overstappen in een kleiner busje. Daar aangekomen was het prachtig; pratikeer luchten, een klim via stepping  stones, heel onregelmatig , zee erbij … zie de foto’s.
Daarna lunchen in het stadje Killybegs, aar een flinke vissersvloot ligt, maar een deel ook werkeloos aan de wal ivm de hoge prijzen voor de brandstof….

vandaar uit  was het een flink stuk rijden dus nog maar een onderbreking gemaakt bij een landgoed, met tuinen en een bewoond kasteel. We zitten nu aan de Atlantische Oceaan kant en die is ook steeds overal op de achtergrond omdat we de WildAtlanticWay volgen, een route langs de Ierse Atlantische kust.
Van daar uit nog even langs de begraafplaats van de dichter W.B. Yeats, deze hele regio gebruikt zijn naam voor allerlei toeristische doeleinden en hij heeft eigenlijk een eenvoudig graf.
en dan nu naar het hotel waar we lang naar uit keken Breaffy House resort. Ongekend mooi en luxe uitstraling…..

en nu dus lekker slapen, het is hier heerlijk stil, heb ik nog geen nacht gehad…