Vertrek

12 maart 2018 - Windhoek, Namibië

Eigenlijk nog op 11 maart, gister dus. Marjolein heeft me naar Schiphol gebracht nadat Karin me in Alkmaar op de Huibert Poot eruit had gezet ( was afgesproken hoor, geen ruzie). Het was een gekkenhuis met auto’s op Schiphol dus ik zei tegen Marjolein dat ze maar meteen door moest, niet nog een parkeerplaats zoeken. Zo geZegd, zo gedaan. Ik liep even rond te kijken in de hal en wie komt me daar te gemoet:Jurjen! Wat een verrassing, hij kwam zijn oude tante even uitzwaaien. Gezellig even koffie gedronken en toen toch maar inchecken. Bedankt kids!

Inchecken, samen met een medereiziger. Gelukkig viel dat wel mee, niet meteen te....Om 23 u de lucht in en daar begon de lange reis. Vliegtuig vol en op naar de tussenstop in Angola. Die tussenstop was de volgende ochtend om ongeveer 8 u dus een lange nacht te gaan. Even een filmpje gekeken en toen proberen te slapen, nou niet dus. Geen oog dicht gedaan dus brak aan het ontbijt. We moesten in Luanda hoofdstad Angola, aanboord blijven. Alleen uitstappers en tanken. 90 minuten!  Op naar het laatste stukje naar Windhoek. Alles ging voorspoedig alleen op Windhoek AirPort was de administratieve afhandeling wat traag en het was er smoor heet in die hal.

Daar eenmaal door, onze reisleider /chauffeur gezocht en in een oude touringcar, klein formaat, kwaliteit Bak bus, richting het hotel. Goed verzorgd, ietwat ouderwets , maar schoon. Zoals overal hier een soort resort met muren erom heen en tralies voor de ramen. Iedereen is erg vriendelijk en alles wordt voor je gedaan.

Ik zit nu met de benen hoog aan een kopje thee en ik ga zo eens kijken wat de andere; gaan doen.Met de shuttle bus de stad in of even relaxen bij het zwembad/ op bed. Foto’s volgen maar daar kwam ik nog even niet  aan toe.

1. Sandra:
    12 maart 2018
    Jee Nien, wat zal je moe zijn na die reis!!! Nu lekker genieten, ben al heel benieuwd naar je verhalen!! Met de katjes is alles prima, ze zijn blij als je er bent! Groetjes
  2. Hennie:
    12 maart 2018
    Blij dat je goed aangekomen bent! Nu maar even een beetje bijtrekken en de dingen over je heen laten komen. Vermoeiende start maar hopelijk straks alle tijd om daar een beetje van bij te komen. Dikke kus van ons.
  3. Kitty plas:
    13 maart 2018
    Ha die Nienke ,wat een reis heb je weer achter de rug meid.
    Hoop dat je een geweldige tijd heb daar,geniet ervan en ik ga je volgen.
    Veel liefs Kitty