Namibië , dag 3

13 maart 2018 - Gochas, Namibië

Na een lekker ontbijtbuffet in het Safari hotel gingen we op tijd op pad. Een lange rit, Eerst over de B 1. Die B staat voor : van border naar border, van Angola naar Zuid Afrika, dwars door Namibië . Het lijkt net route 66 in de US, Een lange rechte weg, met bijna geen  bewoning erlangs. Bij het dorp Mariental hebben we bij de Wimpie gelunched en toen naar een C weg . Bij de Wimpie stond ook nog een veewagen, open trekker met een open aanhanger, vol met koeien die nog naar Zuid Afrika moesten voor de slacht. Met deze temp. Dan hebben we het nog niet zo slecht geregeld in Europa. Hoe triest.

Die C wegen lopen van city to city. C 20 is van Mariental naar , O jee naam even kwijt, iets met Sampe.......weer een lange rechte weg. Halverwege kwam de bus met veel kabaal tot stilstand. Aandrijfband gebroken maar gelukkig alleen van de airco. Nu moet je weten dat de temp meer als 35 graden is en de gevoelstemp wel meer als 45 graden, met een flinke warme wind. Dus zonder airco verder. En toen had Riaan nog een verrassing, de laatste 60 km was over een weg als de Strade Bianca . Voor de niet wielerliefhebbers, een wielerkoers in Italië over onverharde weg....

Maar het eindresultaat mocht er zijn: Auob Lodge, in de middel of nowhere. Heel mooi, klein en knus.

Om 17 u moesten we in de 4 wiel drives voor een rit door de Kalahari woestijn. Nou, echt prachtig. Zie de foto’s. We hebben heel erg genieten. We zouden daar ook eten maar er stak een straffe wind op+ onweer en regen( ja hoor, zijn we in een woestijn, hebben we regen) . Nog gezellig samen gegeten en toen op tijd naar bed. Morgen vertrek om 8 u voor een rit van 500 km, hopelijk met airco.

1. Kitty plas:
    14 maart 2018
    Ha die Nienke,ik heb je verslag gelezen,ben niet jaloers op de temperatuur,wel op wat je allemaal ziet onderweg.
    Ja dat is wel even anders dan wat je in je normale leven gewend bent,hoop voor je dat morgen de airco het weer doet.Succes met de 500km,ik neem aan dat het geasfalteerd is,kijk uit naar je volgende verslag,veel liefs Kitty
  2. Inge:
    15 maart 2018
    Hoi Nienke!
    Leuk om je avonturen mee te lezen!