De reis: Schiphol-Dublin

5 september 2022 - Antrim, Verenigd Koninkrijk

Nou, dan sta je op Schiphol, de in check balie gaat om 11.10 u open en daar zit 1 heel vriendelijk, rustige jongeman die het hele vliegtuig , in zijn eentje, moet inchecken en koffers verwerken…..en dan zie je om je heen , overal, enorme rijen staan die door de controle moeten na de in check. Wij wisten toen al: dit gaat hem echt niet worden. De reisleider had al gezegd: als je een uur voor vertrektijd nog niet bij  de controle bent, hier weer verzamelen, sluiproute. We hebben het er niet eens op gewaagd dat kon elke gek zien dat dit niet lukte, dus meteen langs de priority line, gênant, langs al die wachtende mensen…. Doorlopen, geen tijd voor koffie of een broodje , gelukkig nog wel even langs toilet. Maar we waren op tijd bij het vliegtuig, inchecken en zitten en vertrekken…..maar dat was dus niet zo. Eerst werd er besloten om te wachten omdat er , in ieder geval van onze groep, nog mensen misten. Die kwamen, zoetjes aan, binnen druppelen en ook nog andere reizigers. 1 1/2 uur later kwamen ze er achter dat er 2 koffers waren ingeladen maar dat die reiziger niet had in gecheckt en ze mogen geen koffers vervoeren zonder eigenaar. Dan moeten die koffers er weer uit gehaald worden maar… op Schiphol is er een te kort aan bagage afhandelaars dus we werden weer onderaan de lijst gezet m dit te doen. Toen bedacht de piloot om de organisatie in Ierland te bellen voor toestemming om toch te gaan vliegen met die koffers aan boord en … jawel, 2 en een 1/2 uur later zijn we vertrokken, we hebben dus bijna 3 uur in het vliegtuig , op Schiphol gestaan….Gelukkig bleef iedereen rustig, geen boosheid oid. Maar het was me wat.

In Dublin de koffers van de band gehaald, naar de bus. Maar niet naar het oorspronkelijke hotel. Er schijnen in Ierland veel Oekraïeners te verblijven en die zitten in hotels, dus ook in “ ons” hotel. Nou, het maakte ons niet meer uit. Om 20.30, plaatselijke tijd, reden we bij het hotel voor, even opfrissen, eten en nu lekker slapen.
ik hoop dat de rest van de vakantie toch iets rustiger en beter verloopt…. Wordt vervolgt

1. Sandra:
    6 september 2022
    Jeetje wat een begin! Nou ja je bent er en heb hier 3 jaar op gewacht dus het moet wel een mooie reis worden😉. Leuk om zo een beetje mee te reizen, kijk uit naar je volgende verhaal!!!
  2. Ria Apeldoorn:
    7 september 2022
    Hallo Nienke,wat leuk om met je mee te reizen in dit vakantieavontuur.
    Veel plezier en je hoor weer van me.
    Gr Ria