Mijn zondag, 13januari 2019

13 januari 2019 - New York City, Verenigde Staten

Zoals ik al schreef was mijn invullen van de ochtend de gospeltour maar ik wou nog even zeggen dat New York echt de stad is die nooit slaapt. Ik werd wakker vannacht om ong 4 u en keek uit mijn raam: dan staan er nog steeds wachtende auto’s in de straat voor de stoplichten, er lopen nog mensen rond, de vuilnisophaaldienst is aan het werk, winkels zijn open ( 24 u pd).

Goed de ochtend: afspraak was een vage plek tussen 43 th en 44th Street , geen bordjes niets te zien. Er stonden wat, als toerist uitziende mensen bij elkaar te wachten dus gevraagd of zij ook voor de gospel Tour kwamen en jawel. We werden toen naar boven naar een nogal  opscuur kantoortje gestuurd. Daar stond een uitermate vriendelijke man en konden we de papieren inleveren voor een kaart. Bus stond toen voor de deur. Een keurige touringcar. Met een chauffeur uit Queens en een deftige gids (dame)uit Harlem.

Het was een leuke Tour, veel gezien, veel info gekregen en met als afsluiting naar the Friendly Baptist Churche in de Bronx.  Zoals het al zegt, een friendly Churche waar we welkom waren en zelfs foto’s mogen nemen. Helaas staan mijn foto’s en filmpjes op mijn telefoon en krijg ik ze niet over op de ipad . Maar wat een feest, met voorgangers en zangeressen, met een koor van jong en oud  en een bandje. En die gingen allemaal los! Halleluja, praise THE Lord! Jammer genoeg moesten we halverwege de dienst al weg , ivm de tijd ( ik vond het wel oneerbiedig om zo weg te lopen , maar ze hadden wel begrepen dat voor we weg gingen de collecteschaal langs moest zijn geweest, en terecht!) Toen zijn we weer rustig aan afgezakt richting Manhattan.  Echt de moeite waard.

Nu ga ik vanmiddag nog kijken of het lukt om met de rondvaart mee te gaan. Eerst een stuk lopen want aan die kant van Manhattan komen de bussen niet .

En ik denk vanavond maar even Amerikaans naar Mac, aan de overkant van de straat.

Tot het volgende verhaal maar weer.

1. Kitty v-d Plas:
    14 januari 2019
    Ha die Nienke,het is leuk om te lezen wat je allemaal ziet en mee maakt.
    We reizen weer een beetje met je mee,ik wens je nog een hele fijne tijd daar,
    liefs Kitty en tot het volgende verhaal maar weer.