SAN Fransisco

13 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Mijn laatste dag . Fiets gehuurd en over de Golden Gate Bright. Nu is SF sowieso niet vlak maar om op de brug te komen, moet er wel even wat gebeuren. Ik moet bekennen dat ik regelmatig gestopt ben en een stukje gelopen heb. Maar het was het aan alle kanten waard. Wat een gigantisch ding. Van een afstand denk je nog : och maar naar mate je dichter bij komt, niet normaal, heel indrukwekkend. Ik ben heen en terug  gefietst. Terug kon ook met de Ferry maar die brug is toch wel uniek. Toen nog even naar de voet van de brug gefietst. Daar waren ze aan het surfen, flinke golven en heerlijk geur van droog gevallen zeewier.  Een stuk als de beach gefietst, heerlijk. Ik wilde nog naar de Fishermans Wharf fietsen maar er was een Detour  en dan moest ik weer over een erg heuvelig gebied en ook weer terug om de fiets terug te brengen. En nu geef ik grif toe: ik ben 56 en heb een conditie van 0 dus om het leuk te houden , de fiets terug gebracht en lekker terug gewandeld en even naar de  Wharf geweest.Dat is 1 groot circus. Winkeltjes met t-shirts, sjaaltjes , souveniers en heel veel viszaken. En daarnaast stuitte ik op 2 galeries met enorme prijzen voor kunst. Het was wel mooi maar om 27.500,00 neer te tellen........ Te gek! Nog even gegeten op pier 39 bij de zeeleeuwen. Ik had een mooi tafeltje bij het raam met zicht over de pier en dus de zeeleeuwen en de mensen en Alcatraz . Lekker gegeten  en nu morgen weer naar huis. Dan is het al achter de rug.

1. Ella v Dijk:
    15 april 2016
    Zag nu pas voor het eerst je verhaal.jammerrrr leuk gehad? Enorme ervaring he. Goeie reis.