Dinsdag 4 febr,

4 februari 2020 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend op tijd uit bed en ontbijten want om 9.00 u begon de Bustour door Harlem, Bronx enz. Ik moest ook nog naar het vertrek punt lopen, dus...7 u eruit, douchen, ontbijten en naar het vertrekpunt.

Nu bleek ik met een hele bus Duitsers geboekt te zijn en ook de gids was een Duitser , en hij was  ook  heel druk. We hebben veel gezien en hij heeft veel verteld, alleen ging het over de geschiedenis enz niet over alles waar we langs reden. Ik wil graag weten wat dit gebouw is, wat daar gebeurt is enz. Maar helaas en hij vond het ook niet prettig als je het vroeg . Nou, zo maar gelaten.

De 1ste stop was bij Yankee stadium. Jammer dat alles dicht is, als er niet gespeeld wordt. Maar toch even een paar kiekjes gemaakt, imposant gebouw.

In de Bronx, waar we stopten bij wat graffiti tekeningen  , naar de Avenue gereden om daar wat winkels te bekijken en op naar Ivana, pizza. Grappig, in Manhattan heb je geen bakkers of supermarkten of andere “gewone” winkels. Hier wel dus dat was wel even leuk. Bij Ivana zaten we om 10.45 allemaal aan de pizza en eerlijk is eerlijk, een beste pizza.

Vandaar naar Queens, naar Flushing Meadows ( US open tennis) , Corona park ( een wat troosteloos geheel, maar het weer  zat vandaag ook niet  mee). En toen door naar Dombo, aan de Brooklyn kant onder Manhattanbridge. Een hippe wijk, met gerenoveerde pakhuizen, luxe restaurants enz. Even gewandeld, richting Brooklyn bridge.

Vandaar nog weer een stukje met de bus , naar d Manhattan kant en daar hield de Tour op. Weer met de metro naar het hotel.

Nog even de kaart voor het theater gehaald voor vanavond en de taxi voor morgen, terug naar het vliegveld geregeld.

En toen wilde ik nog naar de NY Public library. Deze bibliotheek heeft zoveel in de archieven liggen. Het wordt gebruikt voor studie, onderzoek enz. Prachtig gebouw, van binnen en van buiten. Heel indrukwekkend.

Lopend naar het hotel terug, broodje onderweg gescoord en op de kamer even gerust. Want om 19 u, naar het theater. Nu is die schuin aan de overkant dus dat was een makkie deze keer.

Heerlijke musical over de Temptations. Het theater was een mooi oud gebouw,  met een even oud interieur. Mooi hoor, uitverkocht. Goede show, alle bekende liedjes kwamen langs en alles werd mee gezongen door de zaal.

En nu te bed. Morgen nog even richting een kathedraal en dan om 14.05 word ik al opgepikt door de taxi. Mede door de drukte op de weg, als je later gaat, dus wat langer bivakkeren op de vliegveld.

De foto’s voeg ik morgen toe, tijd zat.

1. Jeanette:
    5 februari 2020
    Mooie dag gehad zie ik
    Fijne terug reis en tot gauw maar weer met een koffie
    ☕️😘👍✈️
  2. Ria Apeldoorn:
    6 februari 2020
    Wat een drukken dagvaarding wel interessant en reizen is vermoeiend en de foto’s heel mooi fijne terug reis tot later Gr Ria