Zondag, dag 2

2 februari 2020 - New York City, Verenigde Staten

Zo, nou de km zitten nu wel in de benen. Vandaag alles gelopen.

Na een matige nacht, vanochtend gestart met een ontbijt in het hotel . Hier is een ontbijtbuffet. En je merkt dat het zondag is, onwijs druk. Maar goed, lekker een kopje thee, glas sap, broodjes , fruit en yoghurt. Ik kon er weer tegen. De trip starte vandaag met een bezoek aan de Frick collectie, een museum met een collectie bij elkaar gekocht en gezocht door de oude Frick, een industrieel. Het ging pas om 11 u open, wist ik maar ik was vroeg omdat ik de tijd voor de wandeling niet goed kon inschatten. Lekker door Central Park gewandeld. Wat een drukte daar op de zondagochtend, joggers, fietsers, hondenuitlaters, veel eekhoorns( gekkenhuis) en spelende kinderen en natuurlijk toeristen.

Maar zoals ik al zei was ik te vroeg dus even een blokje om. Daar kwam ik St. James church tegen, open dus even naar binnen. Prachtige , kleine kerk waar ze aan het oefenen waren met koor en orgel voor de mis van 11.15. En het was er heerlijk warm. Dus even heerlijk achterin de kerk gezeten en genoten van het mooie gezang en orgelmuziek.

Toen terug naar de Frick collectie. Deze man heeft wat nu museum is, laten bouwen als zijn huis maar daar wel al zijn aangekochte kunst in tentoongesteld. Zijn huis was en is nu dus een museum. Prachtig, klein museum maar mooie schilderijen, ook Nederlandse als Rembrandt en Vermeer. En vele andere kunstobjecten. Jammer genoeg mocht je er geen foto’s nemen, ook niet van de ruimtes binnen. Alleen wel van de binnentuin. Dus die zit nu in mijn collectie.

Na de middag weer te voet terug naar het hotel, even lekker een bak koffie gehaald en weer een heerlijk plak Lemoncake. Even de benen omhoog voor de volgende etappe van vandaag.

Op weg naar Hudson Yards. Daar is het kunstwerk de Vessel gebouwd. Het was wel weer een stuk lopen en toen ik even de weg kwijt was, kwam ik er achter dat de kaart nog in het hotel lag. Gelukkig had ik het van te voren wel goed bestudeerd dus kwam ik wel op de goed plek uit. Prachtig kunstwerk, zie de foto. Nu kan je erin, de trappen op, of met de lift naar boven maar je moet in ticket nemen met een bepaalde tijd erop, snap ik anders is het onwijs druk. Maar als ik dat ticket zou nemen kon ik om 18 u naar boven, 1 1/2 u wachten . Het was er koud en begon ook nog te regenen, dus....maar niet, misschien van de week nog een keer.

Wel even nog een stuk over de High Line gelopen; een wandel-boulevard gemaakt naast een hoog gelegen spoorlijn. Een hele trendy plek, vooral in de zomer en nu wordt er veel omheen woningen gerenoveerd en gebouwd. Hippe plek, Hudson Yards. Waarschijnlijk niet te betalen😇

Toen weer terug gewandeld naar het hotel, geen benen meer over. Morgen om 11 u de fietstocht, ik hoop dat het droog is. Even in het hotel gevraagd hoe ik er moet komen want het is helemaal aan de andere kant van Central Park, dat ga ik niet lopen. De dame bij de info zegt, makkie met de metro, dus dat ga ik doen morgen .

Straks nog even een eettent zoeken en dan zit de dag er weer op.

Tot morgen,

1. Jeanette:
    3 februari 2020
    😁 heerlijk heb weer genoten 06
    Tot schrijfs 👍😘
  2. Kitty v-d Plas:
    3 februari 2020
    Hoi Nienke,leuk dat ik weer even met je mee mag reizen ,veel plezier.
    Groetjes Kitty