7april Chicago

7 april 2016 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Na een heerlijke nachtrust, vanochtend weer op tijd op pad. Een stukje lopen naar het opstappunt van de Hop on Hop off bus. Ik heb wel ontdekt dat dit een prima manier is om langs de bezienswaardigheden  te komen en uit te stappen bij wat je wilt zien. En met, als je mazzel hebt, een leuke gids die veel van de stad weet. Ik ging van start met een leuke vrouw. Vertelde rustig en duidelijk, tip waard. Maar zij werd al snel afgelost door een oudere man ( geen probleem) maar hij praatte binnensmonds en dan word het voor mij lastig. Zoals jullie al gelezen hebben , ging ik naar het museum. Dat was halte 4 dus was ik snel van de man af. THE art institute of Chicago is een mooi museum, uitgebreide collectie . Ik had een audio Tour en nu merk je toch dat Engels niet je moedertaal is; alle uitleg bij de schilderijen maar ook de geschreven teksten, erg vermoeiend om het te blijven volgen. Maar goed de van Gogh collectie is mooi. Het thema was nu de slaapkamer in het gele huis in Arle. Hier draaien het grotendeels om met wat zijstapjes. Daarna wilde ik als tegenpool naar het Adler aquarium maar de halve stad was plat gelegd want de president, Obama, was geland. Na een minuut of 20 kwam de boel weer op gang en konden we verder. Het aquarium was druk, veel gillende kinderen, dus niet te lang gebleven. Met de bijna laatste bus de route afgemaakt. Nu met een chauffeur en gids in ene. Praten en bus besturen. Hij zat aldoor half gedraagt op zijn stoel waardoor hij met links gas moest geven! Ook hij wist weer veel te vertellen en aan het einde van d middag even bij Mac langs voor een Big Mac menu met een cola, lekker. Laatste dag in Chicago. Morgen ochtend nog even de stad in en dan naar Denver.