Zondag 26 mei

26 mei 2019 - Dongcheng, China

Onze laatste treinreis werd ingeluid met regen, wind en vannacht zelfs onweer. Wij zeiden tegen elkaar, het lijkt wel herfst. Wee4 ee;heel gedoe met als doe blanke toeristen door het station van Datong. Speciale doorgang voor ons naar het perron en toen op de intercity naar Beijing . Die treinen zijn niet gebouwd voor toeristen. Je kunt je koffers niet kwijt, overspannen dames in pakjes omdat we overal de doorgangen versperden. Maar goed , eenmaal op weg en alles naar iedereen zijn wens weggestopt , kon de 6 uurs reis beginnen. Nog steeds vonden de Chinezen ons maar hele aparte wezens, nog steeds foto’s en video’s werden er gemaakt dus wij werden ook steeds maller ; zwaaien en gekke bekken trekken voor de foto’s en op de film zetten we de wave in. Als je maar lol hebt en zo gaat de tijd wat sneller.

Prachtige natuur onderweg en zo droog als het in Datong was, zo mooi groen is het in Beijing. Ons hotel is in de oude binnenstad tussen de krotjes dus weer heel apart . Nog even met z’n vijfen uit eten geweest, weer Chinees hahaha, . Een deel ging naar een Kung Fu show maar ik ben thuis gebleven. Morgen weer een drukke dag dus even rustig aan en even wat berichten aan jullie sturen want in Datong was dat onmogelijk. Nu prima verbinden dus doe ik elke dag verslag. Straks lekker slapen....

ps je ziet Dongcheng, China staan maar dat is een wijk in Beijing

1. Jeanette:
    26 mei 2019
    Mooi hoor maar wat zal je moe zijn al die indrukken ja hele andere wereld slaap kekker en tot de volgende 👋😴🙋‍♀️
  2. Kitty v-d Plas:
    26 mei 2019
    Ha die Nienke,nog even reageren op je vorige blog,wat een prachtige foto s ,heel indrukwekkend.Het is toch wel een hele andere wereld,waar je nu zit,fijn dat jullie zoveel lol met elkaar hebben,laatste keer in de trein,je zal het nog missen.
    Geniet nog van je laatste dagen,wat gaat het toch snel de tijd,groetjes Kitty