Maandag 4 september

4 september 2023 - Parijs, Frankrijk

Vanochtend rustig aan gedaan. Zoals ik al schreef wilde ik nog naar de begraafplaats op Montmartre. Busje gecheckt, busje gepakt en een stukje lopen door Montmartre en een mooie begraafplaats. Ik heb wel wat met die plekken, mooi sereen ( alhoewel deze in Parijs wel onrustig zijn, veel verkeer eromheen en allerlei stadse geluiden. Maar Montmartre is ruimer opgezet dan Pere Lachaise. Dus rustig rondgewandeld, nog wat bekende mensen gezocht en gevonden. Lekker gezeten, bankje schaduw want de temp loopt alweer flink op. Na een poosje toch maar weer richting hotel gewandeld. Nog wat rond geslenterd en toen, voor de laatste keer de bus naar het hotel, want mijn bagage stond in het depot daar. Geen zin meer om te lopen dus, vooruit het is maar 1 x vakantie, met de taxi naar het station  , Garde du Nord. Hier moest ik wel een poosje wachten maar nog lunchen, stokbroodje, colaatje erbij. Wat rondhangen en wat lezen. En toen stond Amsterdam plots op de borden, perron 9 dus in de Thalys en weer opweg. Straks nog met het gewone treintje naar Alkmaar en als het goed is, staat Marjolein me op te wachten om naar huis te brengen. En dan is het alweer voor bij. Maar ik zal nog de laatste foto’s plaatsen en dan was het weer leuk om voor jullie en mijzelf mijn belevenissen te schrijven. Tot een volgende keer….