Vrijdag 1 september 2023

1 september 2023 - Paris, Frankrijk

Vandaag was de dag van de fietstocht. Het was wel even spannend ivm het weer want fietsen in de regen is echt niet leuk. En ja wel, toen ik het hotel uit ging, begon het te regenen. Eerst maar de bus gezocht om bij de de fietsen verhuur te komen. Dat lukte allemaal prima en op tijd gearriveerd. Zij zitten dus in een parkeer garage, op -1, en daar hebben ze een flinke voorraad fietsen staan en ook een workshop om de fietsen na te kijken en evt te repareren, dus zelf supporting. We hadden een flinke groep met alle leeftijden en “oude” Nienke was de enige met een elektrische fiets….. nou heerlijk hoor!  En het werd droog en zelfs lekker weer, met af een toe een zonnetje erbij. Het was een leuke tour, veel gezien en uitleg gekregen. Zie de foto’s met uitleg. Om 13.15 waren zo een beetje weer terug. Maar ik had de fiets ook nog voor de middag want ik wilde op de fiets naar Pere Lachaise, de grote begraafplaats waar vele beroemdheden liggen begraven oa Jim Morrison. En ook een enorm grote begraafplaatsje je niet zomaar rond gaat…. Nog even de route bij de gids gevraagd, natuurlijk verkeerd gereden en met een omweg er toch gekomen. Het is een prachtig park met enorm veel graven, familiegraven, die hutje aan mutje staan. Met smalle paadjes er tussendoor. Indrukwekkend en mooi maar een klein stukje gehad want het is immens groot. Het graf van Jim Morrison heeft helemaal een hek eromheen want anders werd het ws onder de voet gelopen. De terug weg ging veel beter, meteen de goede weg, mooie brede fietspaden en dwars door de stad, reed ik zo weer terug naar de parkeergarage waar de fiets weer terug moest.
Weer met de bus terug naar huis maar eerst even wat boodschapjes gedaan, een wat te eten gehaald. En toen neergestreken in Square Montholon. Een leuk park aan het einde van de straat waar iedereen wat kan doen, speeltuintje voor kleine kinderen, basketbalveld voor groteren en bankjes overal over iedereen. En het werd heerlijk weer dus lekker gezeten, in t shirtje, lekker wat gegeten en gedronken. En toen waren de benen op. Dus naar het hotel, lekker neer gestreken, beentjes omhoog ,koffie erbij, wie doet je wat.
morgen weer een nieuwe dag, ochtend naar Sainte Chapelle en morgenmiddag een wandeltocht met gids, dus nu de beentjes sparen. Dan ga ik dus alles met de bus doen en niet te veel kilometers maken, vooraf.

1. Ria Apeldoorn:
    1 september 2023
    Wat weer een mooi verslagen de foto’ hoe mooi kan het zijnmaar het was droog vandaagen een drukke dag ik heb er van genoten lieve groet Ria en tot morgen 😘☀️😎