SAN Fransisco

12 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik kreeg al wat ongeruste berichten of alles wat goed was. Al een dag niets gehoord! Gelukkig wordt er dus op me gelet maar het punt was dat ik gister, maandagochtend , de lange reis was gestart naar SAN Fransisco en op de trein  geen WiFi dus geen berichten. Ook op de stations geen contact. Maar hier ben ik weer. En wat heb ik allemaal gezien!!

Maandagochtend vroeg vertrokken uit Denver. Een buschauffeur had gezegd dat ik zeker aan de rechterkant van de trein moest gaan zitten voor het beste uitzicht. En Jaap had dat ook gezegd dus... Het was rustig dus ruimte zat. Ik had me al snel geïnstalleerd want je raakt er ervaren in. Je weet wat je mee moet nemen en wat je met je spullen enz moet. Het gekke is dat nu het op reis  gaan geen onrust meer geeft maar juist als je bijna op de aankomstplaats ben; hoe zal het hotel zijn, hoe kom ik er , waar ga ik een hapje eten, is wat ik wil doen een beetje te belopen. Steeds weer spannend terwijl het reizen  al " routine" is geworden. Grappig hoor! Maar goed, uit Denver vertrokken en dan is eerst nog alles vlak en al snel heuvelachtig. En dan worden het bergen en dan worden het rotspartijen. Het is echt gigantisch, indrukwekkend en niet te beschrijven, zo groot, hoog prachtig   En aan alle kanten kom ik woorden te kort. De rotspartijen, de canyons, het uitgestrekte landschap in Utah, met steeds overal enorme rotspartijen. Maar ook de nederzettingen die overal zo maar staan, een paar huisjes bij elkaar, zomaar tussen en enorm hoge rotsen. 's Avonds door Salt Lake City gereden en dat ligt dus echt hoog, ik snap nu die snelle tijden met het schaatsen. In Utah door het land gereden van de outlaws Butch Cassidy en da Sundance Kid. Langs een spookdorpjes  waar opnames waren gemaakt van de film Thelma en Louise .Het leuke van de trein is dat ook hier dingen verteld worden over wat er te zien is en waar we langs kwamen. Het was zelfs zo dat een paar werd gezegd: nu snel naar rechts kijken daar staat een groep elanden in de rivier t drinken of rechts hoog in de boom waar we zo langs komen nestelt een zeearend en je kunt zien of hij op het nest zit.

Wat een reis! En dan kom je na 34 uur aan in SAN Fransisco. Bek af, taxi gepakt en naar het hotel. Toch nog even naar de pier om te kijken voor wat te eten, stuit ik meteen op de cable car. Nou, meteen maar een kaartje gekocht want morgen heb ik geen tijd ( lekker op vakantie) erg gelachen met 2 dames uit NY en de kabeltrein ging maar tot de helft want hij was stuk, maar wel heel leuk om te doen, van hoge hoogte naar beneden racen door de straten! Terug gewandeld door China town. Wat gegeten in het restaurant en voor morgen een plekje gereserveerd in een Italiaans restaurant op pier 39 ( met de groeten van meneer Amtrak). En natuurlijk fiets huren en over de Golden Gate. Maar dat horen jullie later weer.

1. Hennie:
    13 april 2016
    Mooi hoor, Nien! Wat is het een mooi land he, inderdaad de verschillende landschapstijlen is heel bijzonder. Goed dat je het gedaan hebt. O, en wat is een spookdoelpunt?? Laat nog even weten waar vandaan je terug vliegt, dat zoekt een stuk makkelijker op Schipluiden. :) Tot vrijdag Nien. Dikke kus van ons.