Zondag 10 april Denver Colorado

10 april 2016 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Op deze stad had ik me het minst voorbereid. Ik weet niet waarom maar ik dacht aldoor: ik zie het daar wel. Ik was er al snel achter dat het hotel buiten de stad was. En ook niet zo een modern/ confortale als ik intussen gewend ben. Het ligt aan de snelweg, op een soort industrieterrein waar nog meer hotels zijn. Toen ik de kamer binnen stapte moest ik denken aan de vakanties met pap en mam in Limburg; donker ouderwets hout, Bordeaux rood sprei , sfeer schilderijen boven de bedden. Heb je een beeld? Er is wel een shuttle service van het hotel naar de stad maar ik ben gewend om de deur uit te stappen en de stad in te wandelen. Je merkt dat ik al een aardige reissnob begin te worden. Maar goed, Denver is een mooie stad. Ze zijn hard bezig met veel renovaties en nieuwbouw. De renovaties zijn voornamelijk in oude stijl, mooi hoor! Maar ws niet te betalen! Dwars door de stad loopt een weg 16 th Street en die voelt op zaterdag aan als de Kalverstraat, de stad voelt verder ook wel een beetje als Amsterdam, veel terrasjes, straatmuzikanten en winkels aan beide kanten. Als je een beetje van deze straat weg gaat kom je in wijken met mooie galeries, aparte boekwinkels, dure ( gerenoveerde) huizen. En daar vooral rust, heerlijk! Nog even naar Coorsfield gelopen. De plaats waar de Colorada Rookies ( mlb) thuis spelen. En het was game weekend. Ze spelen dan 3 wedstrijden thuis. Mooi om er even langs te lopen en de wedstrijdspanning te voelen. Vanmiddag hebben ze de laatste wedstrijd thuis. Vorige twee verloren! Ze hebben ook het het mooie fietsensysteem dat je van punt naar punt kan fietsen en hem bv na een uurtje ergens weer in een stalling zetten. Vanmiddag ga ik met een Tour bus de stad en omgeving verkennen. Dit is jammer genoeg niet zo een Hop on Hop off dus gewoon blijven zitten en luisteren. Wat wel een groot probleem voor Denver is de grote hoeveelheid daklozen. In de andere steden waren ze ook maar hier " heb ik er last van". Ze spreken je aan, je komt echt vreemde, verknipte figuren tegen en dan is dat, als je alleen reist, niet fijn. Door die grote winkelstraat rijdt een gratis bus van begin tot eind en steeds is hij voor de helft gevuld met deze mensen. Geeft me geen lekker gevoel, jammer!  Nou, vanmiddag dus met de bus. Ik hoop dat we het droog houden. De sneeuw lijkt me te achtervolgen want, je geloofd het niet, ze voorspellen sneeuw, vanmiddag/ vanavond. En dat terwijl het gister zeker 25 graden was. Heel apart!

1. Juut:
    10 april 2016
    Leuk om weer te lezen! Je ziet wel ontzettend veel.. Voor vanavond weltrusten in het oude hotelletje..
  2. Marja geusebroek:
    Ha die nien,

Nou net dus even samen met je half amerika door gereisd, beetje laat in gestapt dus.....
    Een hele hoop indrukken denk ik zo, wat een land he alles mega groot en ver, leuk dat je het allemaal met de trein doe dan zie je ook veel onderweg, want ja in zo n blauwe vogel kom je alleen maar wolken tegen.
    Nou geniet nog maar , en blijf schrijven, ga je verder volgen
    Groetjes marja
  3. Kitty plas:
    11 april 2016
    Ha die Nienke,leuk is dit om iedere dag een stukje met je mee te reizen en een klein beetje te ervaren wat je allemaal ziet en meemaakt.Jammer voor jou dat er zo veel daklozen zijn waardoor je niet echt kan genieten als je door zo n stad loopt en je je niet echt op je gemak voelt.Aan de andere kant kun je je ook weer bedenken hoe goed wij het hier hebben.Lieve Nien geniet er nog van,groetjes Kitty
  4. Hennie:
    11 april 2016
    Niet meer met die bus hoor! Gewoon lekker gaan fietsen. Foto's zien er goed uit, heb je er al veel geschoten? Je zit alweer over de helft van je reis, joh. Gaat best snel he. Hier alles goed, hoor. Mam mist je wel en leest je verslagen ook. Rolf print ze uit en laat ze aan haar lezen. XX Hennie
  5. Irene:
    Hoi Nienke,
    Wat een indrukken doe jij op in betrekkelijk korte tijd! En wat leuk om dat ook een klein beetje mee te maken door je blog. Jammer inderdaad van de vele daklozen, waardoor je je niet echt op je gemak voelt. Kan ik me wat bij voorstellen.
    Maar geniet van de rest van de tijd en zo te lezen doe je dat ook.
    Nog veel plezier de resterende tijd en ik lees elke dag even je verslag, hoor! Groetjes, Irene.