Treinreis naar Denver

9 april 2016 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Gistermiddag in gecheck op Union station Chicago. En gelukkig was het de Hoge trein. Mooi plekkie  bovenin gevonden, de achterste wagon van 8 met 2 locomotieven ervoor. Hij reed ook lekker stil en " golvend" .Onderweg heel wisselend weer, van sneeuwbuien naar stralende zon. Uitgestrekte lege, maisvelden. Enorm zo groot, met hier en daar zo een farm die wij van foto' s kennen, houten huizen met een veranda ervoor. Onderweg Jaap nog even aan de telefoon gehad. Leuk is dat en ook wel geruststellend dat er iemand in dit grote land is die je kent en die je kan bellen als er iets ergs gebeurt. De Mississippi overgestoken en steeds meer zon , minder sneeuw. En toen viel de nacht. De reis was geen probleem deze keer. Ik had me goed voor bereid, van alles voldoende mee en nu van de catering ook veel beter. De panoramawagon is prachtig. Heerlijke stoelen , ruim en dat uitzicht! Vooral mijn volgende stuk naar Emeryville zal ik daar veel zitten, door de Rocky Moutains. Vanochtend kwam de zon op en waren deze Moutains al in zicht, met besneeuwde bergtoppen. Prachtig met de zon erop! De buitenwijken van Denver zijn wel erg armoeiig. Veel mobilhomes maar in vergelijk met de andere steden heel dicht op elkaar, 85 auto's in de tuin opgestapeld, ook dus wat we kennen van plaatjes. Ik ben nu vroeg aangekomen en kan pas om 15 u in het hotel. Dus eerst even koffie in Union Station Denver ( overigens een prachtige stationshal,heel mooi oud/ gerestaureerd) en dan maar even rond kijken in de omgeving.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kitty plas:
    9 april 2016
    Ha die Nienke,joh meid wat doe je een hoop indrukken op,fijn voor je dat dit wel een dubbeldekker was,dat zal je wel beter zijn bevallen,kom je ook niet zo brak aan.
    Ik was vanmiddag en vanochtend nog bij je moeder,ik zei al tegen haar ,nu komt het toch wel goed uit dat je geen werk heb,kan je straks even bij slapen,lieve Nien nog heel veel plezier,en hopen op beter weer,hier is het fantastisch,groetjes Kitty