Weer een grens

23 mei 2019 - Xilin Gol Unie, China

Vanochtend vroeg weer vertrokken uit Ulaanbaatar. Vandaag weer een grens overgang en een lange reis van wel 24 u. Het grootste deel van de dag zijn we door de Gobi woestijn gereden. Dat si dus zand, droog gras , dode dieren van golvend land, naar vlak, naar weer golvend, naar rotsen. En heel heet. De zon schijnt vel en er staat een hete wind. Dus even uit de trein was geen pretje. Er lopen wel kuddes dieren rond, koeien, schapen en nu ook kamelen. Onderweg ook veel mijnbouw gezien, lelijk vieze industrie.

Toen de grens van Mongolië weer over en dan weet je het wel, veel briefjes invullen, paspoort controle en lang wachten. Toen 20 minuten weer verder gereden en dan de Chinesche controle . We moesten allemaal uit de trein, inclusief de bagage . Dus heel fijn. Een hele trein vol mensen in de rij bij de pascontrole en de bagage controle . En dan moet ook van de trein alle onderstellen gewisseld want in China rijden ze op smalspoor. Dit konden we dus niet zien, met z’n alle in d wachtruimte, hangen.

We zitten nu te wachten want alles gaat hier precies op tijd. Als ze eerder klaar zijn, moeten we toch wachten tot 02.00 u want zo staat het beschreven.

Morgenochtend om 6.37 u weer uit de trein om over te stappen op een locatie trein naar Dantong, waar ons hotel staat.

1. Jeanette:
    23 mei 2019
    Nou vrouw dat is toch erg al dat wachten daar wordt moe van dus als je terug bent kom je heerlijk uitrusten en verzorg ik jou wel morgen weer een dag veel plezier en tot👋👍😘 schrijfs groetjes het jonge oudje
  2. Ria Apeldoorn:
    23 mei 2019
    Hoi Nienke vind je het nog leuk aldoor maar controle wat vreselijk lang duurt nu maar eens in een gewoon bed wat niet beweegt Gr.Wim Ria & Nico
  3. Karin:
    24 mei 2019
    Wachten🙄..écht jou ding Nienke. Maar wat maak je wat mee onderweg. Vannacht in een hotel, ga lekker genieten van hopelijk wat luxe daar en nog meer mooie belevenissen. Grt 🐾