Dag 2, 4 april,

4 april 2016 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag was de dag van fiets huren en rondvaart. Had er thuis nog erge zin in, maar nu ik gister gezien heb hoe ernstig het verkeer hier is en hoe slecht het nog is met de fietspaden; de wegen hier zijn allemaal 1 richtingsverkeer maar de ene keer wordt het fietspad aan de re- kant aangegeven en als hij niet wordt aangegeven moet je links rijden. Het zijn ook nog hele slechte wegen en tot overmaat van ramp ( of juist gelukkig) goot het van de lucht. Dus de beslissing werd voor me gemaakt, niet fietsen. Eerst een lekker ontbijt tentje gevonden en toen te voet naar de rondvaartboot. En of dat leuk was. Contact gemaakt met een stel uit Californie, waarvan de man in NY gewoond had en een vrouw en zoon, toevallig uit uit Californie, die hier ook gewoond had en nog familie in de stad had. Naast een hele goede gids had ik dus nog een paar mensen die zijn verhalen mooi aanvulde. Toen dacht ik met de Hop on-Hop of naar het 9/11 memorial te gaan. Ik had een hele bus voor mezelf en ook de gids. Hele leuke reis werd het. Hij was allang blij dat hij niet boven in de bus hoefde te zitten en we hebben leuk allerlei dingen ( boeken , films) besproken en hij had zoveel gedaan in zijn leven dat deze busreiziger eigenlijk te kort was en er kwamen , jammer genoeg, nog meer mensen aan boord. Ik ben er bij de goede halte uitgegaan en heb het laatste stuk gelopen. Het Memorial was indrukwekkend maar het regende, ik had het koud en mate voeten dus toen toch maar weer een bus gezocht. Het was een oude rammelde, lekkende baggeraar met een hele slechte chauffeur en een ongezellige gids. Dus ikmwas blij dat ik er uit kon. En nu dus weer bij de Starbuck, warme koffie en goede muziek. En een verhaal op papier zetten. Ik eet vanavond in het hotel. Morgen hoop ik dat het droog is want ik wil nog naar CentralPark maar in de regen is dat niet echt een goed vooruitzicht. En dan morgenmiddag met de trein naar Chicago; de volgende uitdaging. Tot morgen,

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Juut:
    5 april 2016
    Wat heerlijk nienke! Lekker aan het genieten en veel bekijken! Top!
    Groetjes Juut
  2. Sandra:
    5 april 2016
    Hallo Nienke, wat jammer van dat weer, maar wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet, wat een stad hè!!! En wat een drukte daar hè!!! Nou Nien veel plezier en een goede eerste treinreis!!!
    Groetjes San